به عنوان یک فرستنده یا گیرنده عمل میکند و شبکه کابلی و یا بی سیم را گسترش میدهد به طور کلی زمانی از اکسس پوینت بی سیم استفاده میشود که سیگنالهای wifi ضعیف ، نقاط کور و یا مواردی برای گسترش شبکه وجود داشته باشد و به اکسس پوینت بیسیم WIRELESS ACCESS POINT و یا به اختصار WAP گفته میشود
روتر
روتر بیسیم دستگاهی هست که بسته های داده را در میان شبکه مسیردهی میکند و نسبت به اکسس پوینت از قبلیتهای دیگری نیز برخوردار است . روتر میتواند از طریق آدرسهای IP به اینترنت متصل میشود، همچنین در روتر ویژگی NAT یا ترجمه آدرس شبکه وجود دارد که با بهره مندی از آن به روت دهی ترافیک میان دو شبکه مختلف می پردازد.
تفاوت در نقش و عملکرد
روتر بی سیم به صورت همزمان می تواند چندین کاربرد متفاوت از جمله روتر ، اکسس پوینت ، سوییچ، سرور DNS، و سرور DHCP داشته باشد این در حالی است که نقش ها و کاربردهای اکسس پوینت با روتر متفاوت است و نقش های آن شامل اکسس پوینت ،AP+BRIDGE ، ریپیتر ،WIRELESS CLENT و MULTI-SSD می شود.
یک پورت مهم ، پورت WAN
وای فای های اکسس پوینت از گسترش دامنه بی سیم استفاده میکنند و به روتر شما وصل میشوند تا کاربر به شبکه و اینترنت دسترسی پیدا کند .یک شبکه WIFI AP تا زمانیکه از WAN استفاده نکند نمیتواند به تنهایی به ISP وصل شود این در حالی هست که روتر خود به تنهایی میتواند به ISP متصل شود و ارتباط با اینترنت را برقرار کند به طور کلی باید گفت روتر بی سیم از پورت WAN برخوردار هست ولی اکسس پوینت فاقد این پورت است.
منطقه پشتیبانی
روتر بیسیم معمولا در سازمان های کوچک و ساختمان های مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد .در صورتی که اکسس پوینت بی سیم در سازمان های بزرگ و مکان هایی که درخواست برای AP زیاد است کاربرد دارد.
روتر بخریم یا اکسس پوینت
تا اینجا با روتر و اکسس پوینت و تفاوت هایی که این دو دستگاه با یکدیگر دارند آشنا شدیم به طور کلی باید گفت اکسس پوینت دستگاهی است که تنها وظیفه اتصال دستگاه ها به شبکه WIFI رابر عهده دارد و برای اتصال به اینترنت به روتر نیاز دارد. با توجه به این مسئله در صورتی که قصد توسعه شبکه وایرلس خود را داریم باید از یک اکسس پوینت استفاده کنیم و در صورتی که تمایل به ایجاد شبکه بی سیم با چندین کاربر در منزل را داشته باشیم باید از روتر بی سیم استفاده کنیم.
سلام! برای چت در تلگرام بر روی هر کدام از اکانت های پشتیبانان ما که میخواهید کلیک کنید و یا جهت تماس با شماره 03132334000 تماس بگیرید
ما معمولا در کمتر از 5 دقیقه پاسخ میدهیم
2 +
×
سوالات متداول
در این قسمت سوالات متداول کاربران جمع آوری شده است تا در صورتی که شما هم همین سوال را دارید پاسخ سوال خود را پیدا کنید
بازگشت
سوالات متداول
در زیر میتوانید پاسخ سوالات خود را بیابید. در غیر این صورت از ما بپرسید، ما همیشه به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.
چگونه میتوانم یک پروفایل ایجاد کنم؟
در وبسایت روی گزینه "ثبتنام" کلیک کنید. میتوانید با استفاده از شماره موبایل ثبتنام خود را انجام دهید. (کد فعال سازی برایتان پیامک میشود.) بعد از وارد نمودن کد فعالسازی، ثبت نام انجام می شود. سپس روی گزینه تکمیل اطلاعات کلیک و اطلاعات خود را تکمیل نمایید.
روش های ارسال کالا به چه صورتی هست؟
برای ارسال کالا دو روش وجود دارد روش اول پست پیشتاز که هزینه ارسال کالا هنگام تسویه حساب محاسبه و پرداخت می شود روش دوم تیپاکس که هزینه ارسال آن در هنگام تحویل درب منزل پرداخت می شود.
روش ارسال کالا در حالت پیک موتوری چگونه می باشد؟
اگر مشتری ساکن شهر اصفهان باشد گزینه پیک موتوری برای آن فعال می شود و هزینه پس کرایه می باشد (کرایه در مقصد) اما اگر خارج از محدوده اصفهان باشد گزینه های پست و تیپاکس فعال می شوند
چه مدت زمان می برد تا کالا به دست من برسد؟
زمان ارسال به بعد مسافت بستگی دارد البته حالت تیپاکس سریع تر هست اما هزینه آن تقریبا دو برابر بیشتر از پست پیشتاز می باشد.
آیا میتوانم برای فرد دیگری خرید کنم و سفارش به او تحویل داده شود؟
بله امکان پذیر هست فقط در هنگام تسویه حساب تیک گزینه «حمل و نقل به یک آدرس متفاوت» را بزنید و آدرس دلخواهی که میخواهید کالا برای آن ارسال شود را وارد کنید.
چطور میتوانم به فروشگاه شما اعتماد کنم؟
فروشگاه شبکه پرداز دارای نماد ساماندهی، اینماد، و مجوز کشوری کسب و کار مجازی می باشد که می توانید آن ها را در پایین صفحه فروشگاه مشاهده نمائید.
بعد از خرید چگونه می توانم کلیه سفارشاتم رو ببینم؟
بعد از خرید فورا برای شما پیامکی ارسال می شود که شامل وضعیت خرید، نوع کالا و شماره تراکنش می باشد همچنین از منو بالا حساب کاربری-سفارش ها می توانید کلیه سفارشات خود را ملاحظه کنید و از وضعیت آن ها با خبر شوید.
آیا کالاهای موجود در فروشگاه اصلی و برند هستند؟
بله تمامی کالاهایی که از طریق فروشگاه شبکه پرداز ارائه می شود اصل هستند و از مرجع های اصلی دریافت می شوند.
چطور میتوانم کالای معیوب را عودت دهم؟
با مراجعه به مراکز گارانتی (درج شده بر روی کالا) و نظر کارشناسان این امر امکان پذیر می باشد.
میتوانم از سایت شما به صورت عمده و با قیمت همکار خرید کنم؟
بله با شماره های درج شده کارشناسان فروش ما تماس بگیرید.
سفارشات را به چه شهرهایی ارسال میکنید؟
ارسال به به کلیه شهر های ایران امکان پذیر می باشد.
آیا امکان کنسل کردن سفارش ثبت شده وجود دارد؟
در صورتی که قبل ارسال کالا توسط همکاران ما تلفنی اطلاع بدهید، امکان پذیر می باشد.
آیا کالاهای خریداری شده دارای مهلت تست هستند؟
برای کالاهایی که دارای گارانتی می باشند امکان پذیر نمی باشد و اگر کالا معیوب بود باید به دفاتر خدمات گارانتی درج شده روی کالا مراجعه کنید اما برای کالاهای بدون گارانتی امکان پذیر می باشد.