مرکز تلفن چیست و چه مزایایی دارد؟

مرکز تلفن یا Private Branch Exchange-PBX

سیستم هایی هستند که وظیفه مدیریت تماس های ورودی و خروجی یک مجموعه رو بر عهده دارند.از مهمترین و معمول ترین کاربردهای این سیستم ها اشتراک گذاری سرخط یا سر شماره های تلفن شهری بین پرسنل مجموعه هست
مزیت جانبی که استفاده از مرکز تلفن دارد امکان ارتباط داخلی ها با یکدیگر بدون استفاده از خطوط یا اصطلاحا بوق شهری است.به عبارت دیگر پرسنل شما با شما و یا با یکدیگر میتوانند بدون هزینه و نامحدود مکالمه کنند

دیگر امکانات جانبی مرکز تلفن

BLF:
امکان مشاهده وضعیت بیکاری یا اشغالی خطوط بر روی گوشی ها
CALL FORWARD:
امکان انتقال خودکار تماس های یک شماره داخلی به مقصد یا شماره های خاص ،این مورد برای زمان هایی که پرسنل در محل کار خود حضور ندارند کاربرد دارد
CALL TRANSFER

امکان انتخاب انتقال تماس غیر خودکار یا دستی به دو صورت :
1-بلادرنگ Blind transfer
2-مشروط به نظر مخاطب Attended
CALL PICKUP
امکان پاسخگویی موقت به تماس های سایر داخلی ها ، امکان برداشتن گوشی و پاسخگویی سایر داخلی ها از طریق نزدیکترین گوشی در دسترس
Follow me:
امکان تعریف چند شماره ای برای پرسنلی که زیاد تغییر مکان میدهند و ایجاد ترتیب برای شماره گیری آنها و نهایتا ایجاد ارتباط با فرد مورد نظر
RING GROUP:
امکان تعریفRING GROUP های تو در تو در زمان عدم پاسخگویی یک گروه شماره
CONFERENCE:
امکان برقراری اتاق مجازی کنفرانس صوتی بین شماره های شهری و داخلی ها
CALL BACK:
با استفاده از این ویژگی میتوان هزینه آغاز تماس گوشی های همراه متعلق به یک سازمان را حذف و مدیریت بهتری در هزینه های تماس این حوزه داشت
IVR:
امکان تعریف سیستم پاسخگویی خودکار ساده و تو در تو (تلفن گویا)
CDR
یا ضبط تماس ها و ثبت تاریخچه تماسهاcaller id
Caller ID Bloking:
امکان تعریف شماره های خاص به منظور عدم دریافت آنها
phone book:
امکان تعریف دفترچه تلفن در مرکز تلفن(برای ذکر نام صاحبان داخلی ها بر روی گوشی مخاطب به جای caler id)
Time Rule:
امکان تعریف بازه های زمانی متفاوت و جداگانه برای پاسخگویی هر شماره سر خط

امید منتظری
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 19 =