موقعیت شغلی کارشناس مالی
- درك خط مشي سازمان و نهايت سعي و تلاش در اجراي آن و تحقق اهداف سازمان
- تبادل اطلاعات و ایجاد هماهنگی لازم با مافوق سازمانی در انجام وظایف و دریافت دستور کار مرتبط با وظايف شغلي.
- کنترل صحيح و به موقع اسناد و مدارک مالي و اطمینان از صحت و دقت آنها ، مطابقت با دستورالعمل ها ، تشخیص درست مراکز هزینه و نظایر آنها.
- دریافت مکاتبات ، ارجاعات ، اسناد ، مدارک مالی و بررسی و اقدام در جهت اجرا با توجه به دستورات ارجاع شده.
- جمع آوری به موقع اطلاعات مورد نیاز جهت تهیه و تنظیم گزارشات قانوني و مورد نياز هيات مديره.
- نگهداری حسابهای انبار ، انطباق ورودی و خروجی های انبارها با اسناد و مدارک ، قیمت گذاری ورودی و خروجی ها و موجودی انبار.
- انجام کنترل های لازم به منظور اطمینان از انطباق موجودی عینی اموال و انبارها با ثبت دفاتر و یا سیستم مکانیزه.
- انجام محاسبات مورد نیاز جهت تعیین قیمت سر به سر و تمام شده اجرای پروژه ها و تولیدات.
- جمع بندی و تلفیق حسابها در پایان سال مالی و انسداد حسابها و تهیه گزارشات از عملکرد حسابها.
- تهیه و تنظیم صورت حسابهای مالی و گزارش های مدیریتی از عملکرد و تلفیق و جمع بندی حسابها در دوره های مالی تعیین شده.
- ایجاد بایگانی و آرشیو مناسب جهت حفظ و نگهداری مدارک و اسناد مربوط به حسابداری .
- اطمینان از صحت و دقت کلیه اسناد و صورت حسابها و مدارک تنظیم شده حسابداري و انطباق با دستورالعمل ها و آماده سازی جهت امضاء مدیریت.
- همكاري در جهت تنظيم تراز نامه و بيلان هاي مالي و تنظيم بودجه ساليانه و انبارگرداني .
- کنترل تاریخ سررسید چک ها و اسناد اعتباری و واریز وجوه چک های صادره ، به حساب دریافت چک ها و اسناد اعتباری دریافتی از طرف های قرارداد .
- همکاری با حسابرسان در ارائه اطلاعات ، اعداد و ارقام و اسناد و مدارک مورد نیاز .
- پیگیری لازم جهت وصول مطالبات شرکت و انجام اقدامات مناسب تا حصول نتیجه .
- رعایت مقررات و دستورالعملهای مالی شرکت و قوانین و مقررات عمومی کشور در عملیات مالی و مراقبت بر رعایت آن ها.
- شناسایی مستمر نقاط ضعف و عدم انطباق در اجرای فرآیندهای کاری مربوطه و ارائه پيشنهادات سازنده و مشاركت در فعاليتها بمنظور بهبود وضعيت سازمان .
- مسئوليت و همكاري در شناسایی و ارزیابی جنبه های زیست محیطی و مخاطرات و ريسكهاي ایمنی و بهداشت شغلی ناشي از فعاليتهاي واحد مربوطه و پاسخگويي در صورت بروز هرگونه مشكلات در این زمینه .
- رعایت و اجرای کلیه روشهای اجرایی، دستورالعملها، آئین نامه ها ، قوانین و مقررات اداری/ انضباطی ، HSE ، سیستمهای مدیریتی و … سازمان.
- تلاش در جهت صرفه جويي و مصرف بهينه منابع در دسترس و انرژي .
- تبعیت از دستورات مقام مافوق در رابطه با وظایف شغلی و تخصصی .
الزامات
خانم / آقا
محدود سنی تا 38 سال
حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط
آشنا با خزانه داری
ثبت اسناد حسابداری
مغایرت بانکی و ارائه گزارشات مربوطه
بایگانی اسناد
آشنا با گزارش فصلی
آشنا با ارزش ارزش افزوده
ثبت ورود خروج کالا ها در سیستم انبار و صدور حواله و رسید انبار
ثبت تنخواه و پیگیری تنخواه
صدور فاکتور فروش
پیگیری واریزی و پرداخت های مشتریان
تسلط به استانداردهای حسابداری
تسلط به ماهیت و کدینگ حسابها
تسلط به آفیس